+302310288488 info@dieseltravel.gr

Σύνδεση

Εγγραφή

Μετά τη δημιουργία ενός λογαριασμού, θα μπορείτε να παρακολουθείτε τις πληρωμές σας, να παρακολουθείτε την εκρίσεις και μπορείτε επίσης να βαθμολογείτε την εκδρομή μετά την ολοκλήρωση της εκδρομής.
Όνομα Χρήστη*
Κωδικός πρόσβασης*
Επιβεβαίωση Κωδικού*
Όνομα*
Επώνυμο*
Email*
Τηλέφωνο*
Χώρα*
* Η δημιουργία ενός λογαριασμού σημαίνει έχετε αποδεχθεί τους Όρους Χρήσης και και την Δήλωση Προστασίας προσωπικών δεδομένων .
Παρακαλούμε να συμφωνήσετε με όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις πριν προχωρήσετε στο επόμενο βήμα

Είστε ήδη Μέλος;

Σύνδεση

Κρεμαστή Γέφυρα Βοσπόρου

Κρεμαστή Γέφυρα Βοσπόρου

 

Η Γέφυρα των Μαρτύρων της 15ης Ιουλίου, ή πρώτη γέφυρα του Βοσπόρου, επίσημα «Γέφυρα Ατατούρκ» είναι η μία από τις δύο γέφυρες που ενώνουν τις δύο ακτές του Βοσπόρου, η άλλη είναι η γέφυρα Φατίχ Σουλτάν Μεχμέτ. Η γέφυρα ενώνει το Ορτάκιοϊ στην ευρωπαϊκή πλευρά με την έναντι ασιατική ακτή Μπεηλέρμπεη και είναι μόνο για οδική χρήση. Πρόκειται για κρεμαστή γέφυρα, που φέρεται από δύο έναντι επάκτιους πυλώνες. Το κατάστρωμα της γέφυρας φέρεται σε ύψος 64 μέτρα υπέρ την επιφάνεια της θάλασσας του Βοσπόρου χωρίς έτσι να παρεμποδίζεται η ελεύθερη ναυσιπλοΐα. Ουσιαστικά πρόκειται για διηπειρωτική γέφυρα διπλής κατεύθυνσης, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν μία βοηθητική και μία μικρή για πεζούς, επίσης ανά κατεύθυνση. Όταν ολοκληρώθηκε το 1973, η γέφυρα ήταν η 4η μεγαλύτερη σε μήκος κρεμαστή γέφυρα στο κόσμο και η μεγαλύτερη έξω από τις ΗΠΑ. Σήμερα είναι η 19η μεγαλύτερη.Η ιδέα για την κατασκευή μιας γέφυρας στο Βόσπορο χρονολογείται από την αρχαιότητα. Ο Δαρείος Α΄ της Περσίας κατασκεύασε μια προσωρινή γέφυρα στο Βόσπορο, έτσι ώστε να μεταφέρει στρατεύματα για να κυνηγήσει τους Σκύθες και να υπερφαλαγγίσει την Μακεδόνια. Η πρώτη πρόταση για μόνιμη γέφυρα έγινε από τον Σουλτάνο Αμπντούλ Χαμίτ Β΄ για σιδηροδρομική χρήση το 1900, αλλά αυτός που πήρε την τελική απόφαση ήταν ο Τούρκος Πρωθυπουργός Αντνάν Μεντερές το 1957. Η γέφυρα σχεδιάστηκε από την εταιρία Φρίμαν Φοξ και Σία και η κατασκευή της άρχισε το 1970. Στην κατασκευή της εργάστηκαν 37 μηχανικοί και 400 εργάτες. Η γέφυρα ολοκληρώθηκε – παραδόθηκε στις 30 Οκτωβρίου 1973 κατά την 50ή επέτειο της ανακήρυξης της Τουρκικής Δημοκρατίας.

 

Πηγές:

Leave a Reply

Facebook